دیسک گردن

ماده غضروفی بین مهره های گردن را دیسک می نامند اگر دیسک های گردنی از بین مهره ها گردن بیرون زده شوند موجب التهاب شدید و آسیب به عصب های گردنی می شوند. زمانی که گردن حرکت می کند و یا در موقعیت های خاصی  قرار میگیرد احساس درد را در بیمار ایجاد می کند.

جهت مطالعه بیشتر درباره این بیماری به مقاله دیسک گردن مراجعه کنید

درمان قطعی دیسک گردن

بسیاری از افرادی که از این بیماری رنج می برند به دنبال درمان قطعی دیسک گردن هستند . این بیماران باید توجه داشته باشند اولین قدم جهت درمان مراجعه به بهترین متخصص ستون فقرات است . جهت انتخاب بهترین فوق تخصص لازم است از تجربه و دانش پزشک مورد نظر اطلاع داشته باشید. پزشک شما با معاینه شما و تجویز درست روش های درمانی به شما کمک خواهد کرد. هدف از روش های درمانی کاهش و تسکین و درمان گردن درد است.

درمان بدون جراحی

دارو ها از اولین روش های درمانی هستند که پزشک استفاده می کند . داروهای غیرتجویزی مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسین از داروهای غیراستروئیدی ضد التهاب رایج به شمار می‌آیند که این داروها مسکن‌های قوی طولانی مدت درد هستند که وابستگی نیز ایجاد نمی‌کنند. برخی از دارو ها به صورت تزریقی استفاده می شوند مانند تزریق استروئید که ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

روش بعدی فیزیوتراپی و انجام دادن نرمش های طبی است که پزشک می تواند با توجه به شرایط بیمار تجویز کند. این نرمش ها باید با دقت و منظم انجام شوند. روش دیگر بدون جراحی ازن تراپی است که گاز اکسیژن-ازن به دیسک بین‌مهره‌ا‌‌ی بیرون‌ زده در گردن تزریق می‌شود. میزان موفقیت دراستفاده ازاوزون درمانی برای درمان بیماری دیسک گردن ۹۵ درصد  است.

درمان قطعی دیسک گردن

جراحی دیسک گردن

در صورتی که بیمار با استفاده از روش های ذکر شده درمان نشود ، مرحله آخر درمان جراحی است. اگر دیسک بر نخاع و يا رشته هاي عصبي فشار وارد نمايد و علايم بيحسي و ضعف در دستها ظاهر گردد حتما باید جراحی صورت گیرد تا آسیب بیشتر به بیمار واردنشود. در جراحی دیسک گردن از دو تکنیک عمل جراحی از جلو و عمل جراحی از پشت گردن استفاده می شود.

ویدیو زیر از جراحی های دکتر صمدیان می باشد :