جراحی آندوسکوپی مغز ، جراحی تومور هیپوفیز و عمل قاعده جمجمه ، برداشتن تومور نخاع ، جراحی ستون فقرات و عمل دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی ، ترمیم شکستگی ستون فقرات ، جراحی صرع، ترمیم بیرون زدگی و یا پارگی دیسک ، برداشتن تومورهای مهره های ستون فقرات، نوروآندوسکوپی ، جراحی تنگی کانال نخاعی.

جراحی تومورهای ناحیه نخاع و جمجمه

تومور یک غده غیرطبیعی است که به دلایل مختلف در قسمت‌های مختلف بدن رشد می‌کند. اگر تومور در ناحیه جمجمه رؤیت شده باشد ممکن است در دسته تومور هیپوفیز یا تومور مغزی قرار بگیرد.
تومورهای درون جمجمه به مراتب خطرناک‌تر از تومورهای دیگر هستند؛ زیرا در صورتی که رشد تومور سبب آسیب دیدن عصب‌های اصلی کنترل کننده بدن شود ممکن است اختلالات زیادی در قدرت بینایی، شنوایی و… رخ دهد که جبران ناپذیر هستند.
همچنین تومور نخاعی نیز ممکن است در اطراف ستون فقرات و در ناحیه دیسک رشد کند که به مراتب راه رفتن فرد را دچار اختلال می‌کند و باید هر چه سریع‌تر تومور جراحی و خارج شود.
اگر دچار اختلالات بینایی شده‌اید، حافظه شما کم شده است یا در راه رفتن دچار مشکل هستید. بهتر است هر چه سریع‌تر نزد  بهترین جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید و روش‌های درمانی را در پیش بگیرید.

تومور نخاعی جراح مغز و اعصاب

تومور نخاعی و علائم آن

با توجه به این که ممکن است تومورها در نواحی مختلف بدن رشد کنند، تومور نخاعی نیز در اطراف ستون فقرات مشاهده می‌شود که به عنوان یک توده دردناک در این ناحیه قرار دارد. برخی از اوقات با لمس ناحیه تومور ممکن است درد زیادی احساس کنید که بسیار آزار دهنده است.

تومورهای نخاعی سبب می‌شوند که فشار زیادی در ناحیه مهره‌ها وجود داشته باشد و هنگام خم و راست شدن درد شدیدی در این قسمت احساس شود. این دردها معمولاً هنگام صبح بیشتر می­شوند و پس از ساعت‌ها استراحت کردن به هیچ عنوان کاهش پیدا نمی‌کنند.

جراح مغز و اعصاب با استفاده از تخصصی که در این زمینه دارد تومورهای اطراف نخاع را به طور کامل از بین می‌برد و امکان رشد مجدد آن‌ها را کنترل می‌کند. بنابراین پس از عمل جراحی بیمار می‌تواند به زندگی طبیعی خودش بازگردد.

ویدیو زیر مربوط به جراحی تومور نخاعی است که توسط دکتر صمدیان جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات انجام شده است :

دیسک کمر و روش‌های درمانی مؤثر آن

دیسک کمر در اثر از بین رفتن دیسک‌های ژله‌ای غضروف مانند بین مهره‌ها رخ می‌دهد که با دردی بسیار کشنده در ناحیه کمر و پاها همراه است.

افرادی که شغل‌هایی مانند رانندگی دارند یا کارمند هستند و ساعت‌ها در اداره پشت میز قرار می‌گیرند، به طور حتم باید آمادگی پذیرش بیماری دیسک کمر را داشته باشند.

زیرا انسان به عنوان موجودی پرتلاش و پرتکاپو آفریده شده است و متوقف شدن حرکت آن در طول روز سبب بروز مشکلات جدی در قسمت‌های مختلف بدن خواهد شد.

همیشه دیسک کمر نیاز به جراحی ندارد و در بسیاری از مواقع با انجام تمرینات ورزشی ساده و فیزیوتراپی مشکل تا حدودی برطرف می‌شود. به عنوان مثال اگر هر روز نیم ساعت پیاده روی داشته باشید یا حرکات کششی مناسب را به مدت ۱۰ دقیقه انجام دهید می­توانید از وقوع بیماری دیسک کمر پیشگیری نمایید.

همچنین ورزش‌هایی مانند شنا یا راه رفتن در آب نیز می‌تواند برای درمان دیسک کمر و التیام درد مؤثر باشد؛ اما با توجه به این که انجام یک حرکت اشتباه ممکن است درد را تا چندین برابر افزایش دهد، قبل از هرگونه اقدامی از یک جراح مغز و اعصاب کمک بگیرید تا بتوانید مشکل را کنترل کنید و درد ناحیه کمر را التیام ببخشید.

ویدیو زیر مربوط به جراحی خارج کردن دیسک بیرون زده کمر است که توسط دکتر صمدیان جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات انجام شده است :

موارد زیر جراحی هایی هستند که توسط دکتر صمدیان جراح مغز و اعصاب انجام می شوند :

استفاده از روش آندوسکوپی در جراحی که شامل موارد ذیل می باشد:

• ونتریکولوستومی بطن سه در درمان بیماران مبتلا به هیدروسفالی
  • برداشتن کیست کلوئید بطن سوم مغز به روش آندوسکوپی
  • درمان کیست های آرکنوئید به روش آندوسکوپی
  • اندوسکوپی ترانس ﺍﺳﻔﻨﻮﺋﻴﺪﺍﻝ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺮﺩﺍﺷتن تومورهای قاعده جمجمه
  • جراحی های ستون فقرات به روش آندوسکوپی
  • عمل جراحی قاعده جمجمه
  • جراحی نوروواسکولار
  • جراحی صرع یا اپی لپسی

جراحی های ستون فقرات شامل: