سیستم عصبی یک سیستم ارتباطی فوق‌العاده پیچیده است که می‌تواند مقادیر زیادی از اطلاعات را به طور همزمان ارسال و دریافت کند. سیستم عصبی دارای دو بخش مجزا است: سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و سیستم عصبی محیطی (عصب‌های که بیرون از مغز و نخاع قرار دارند). مغز، کنترل تمام قسمت‌های بدن و عملکرد کلی ما را در دست دارد. مغز از طریق مسیرهای عصبی به قسمت‌های مختلف بدن پیام می‌فرستد و از محیط و از بدن پیام می‌گیرد. اهمیت این عضو ضروری بدن ایجاب می کند در صورت بروز مشکل برای تشخیص و درمان حتما به دنبال بهترین متخصص و جراح مغز و اعصاب باشید.

بهترین جراح مغز و اعصاب تهران

بهترین جراح مغز و اعصاب ایران کیست ؟

بهترین جراح مغز و اعصاب ایران و تهران کیست و چه کارهایی انجام می‌دهد!؟ اگر فرد دچار تصادف و ضربه مغزی شد، تومور مغزی، سکته مغزی، خونریزی مغزی، دیسک کمر، دیسک گردن، بیرون زدگی دیسک کمر، شکستگی مهره های گردن و کمر، جراحی ستون فقرات و هیپوفیز و … توسط جراح مغز و اعصاب انجام می‌شود. به دلیل حساس بودن مغز و داشتن یکی از این مشکلات می‌تواند هر شخصی را مجبور به پیدا کردن بهترین جراح مغز و اعصاب در ایران کند!
اما برای پاسخ به این سوال که چه کسی بهترین جراح مغز و اعصاب است باید گفت که همه چیز بستگی به شرایط بیمار ، زمان و مکان دارد. برای مثال فردی در اثر تصادف دچار خونریزی مغزی شده است باید بیمار به نزدیک ترین بیمارستان و در دسترس ترین جراح مغز و اعصاب رسانده شود تا اقدامات لازم را انجام دهد و فرد را نجات دهد. پس در موارد اورژانسی سریعا اقدامات لازم را انجام دهید. ظرافت جراحی و مهارت و سابقه یک جراح نیز تاثیر انکار ناپذیری در نتایج جراحی دارد. تشخیص به موقع بیماری ها نیز در نتیجه جراحی تاثیر گذار است اما باید به این نکته نیز توجه کرد که هر جراحی عوارضی را به دنبال خواهد داشت که انتخاب جراح مغز و اعصاب خوب می تواند از میزان این عوارض کم کرده و به دنبال مراقبت های بعد از جراحی به درمان مطلوب رسید.
هر چقدر تجربه جراح بیشتر باشد به دنبال آن توانایی آن نیز بیشتر خواهد بود. همین امر موجب می‌شود که جراح تصمیم درست را در تشخیص و درمان بیماری بگیرد.
بنابراین جراح مغز و اعصاب قبل از شروع درمان و جراحی باید به طور کامل بیمار و همراهان را از روش جراحی و عوارض و خطرات احتمالی آگاه کند. به جراح خود اعتماد داشته باشید. حس اعتماد به پزشک هنگام شنیدن توضیحات بیماری و درمان از خود پزشک ایجاد می شود.

متخصص مغز و اعصاب چه می کند؟

یک متخصص مغز و اعصاب علاوه بر تشخیص، به درمان انواع اختلالات مرتبط با سیستم عصبی و جراحی مغز بیماری های دیگری مانند شکستگی مهره های گردن، کمر و دیسک کمر را درمان خواهد کرد. برای رسیدن به تخصص برسد باید سال های بسیاری را مشغول تحصیل علم و تجربه باشد چرا که مغز و اعصاب از مهم ترین و پیچیده ترین اندام های بدن میباشد. فعالیت در این بخش به علت حساسیت بالا نیازمند دقت، توجه و مهارت بالایی میباشد. البته تجربه جز مهمترین ویژگی های یک جراح مغز و اعصاب است این که بتوانید در زمان مناسب بهترین تصمیم گیری را داشته باشید و تشخیص و راهکار درمانی درستی را ارائه دهید تا سلامتی بیمار خود را حفظ کنید کاری بس سخت و دشوار است.

بهترین جراح مغز و اعصاب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

روابط عمومی خوب و خوش اخلاق بودن جز مهمترین ویژگی های بهترین جراح مغز و اعصاب می باشد زیرا نحوه برخورد پزشک اعتماد بیمار را جلب میکند. این امر در جلب نظر و اعتماد بیمار بسیار تاثیرگذار است.
داشتن تجربه کافی و داشتن قدرت تصمیم گیری بسیار اهمیت دارد زیرا جراحی مغز و اعصاب جز جراحی های مهم میباشد، و در زمان درمان یا جراحی زمانی که به موارد غیرقابل پیش بینی برخورد کرد بتواند در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرد. البته در این امر علاوه بر دانش بالای فرد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
داشتن اخلاق پزشکی نیز جز مهمترین ویژگی های بهترین جراح مغز و اعصاب می باشد، به این معنی که یک پزشک در عملکرد خود هیچگونه صدمه عمدی یا به علت یک اقدام اشتباه یا بر اثر غفلت به بیمار وارد نمی کند؛ و برای درمان فرد تمام تلاش خود را به کار بگیرد.
بهترین جراح مغز و اعصاب باید به علت حساسیت بالای عمل علم و دانش خود را بروز کند. مطمئنا روزبه روز روش های نوینی برای جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در علم پزشکی ارائه خواهد شد که نسبت به گذشته جراحی را هم برای بیمار و هم برای تیم پزشکی آسان تر کرده و همچنین درصد موفقیت های جراحی ها را هم بالا برده است.

بیماره هایی که در حوزه فعالیت بهترین جراح مغز و اعصاب قرار دارد:

• جراحی تومور مغزی
  • ضربه های مغزی
  • تومور‌های نخاعی
  • عفونت های مغز و نخاع
  • تومورها و ضایعات اعصاب محیطی
  • تنگی کانل نخاعی ستون فقرات
  • ضربه های مهره ای و آسیب های نخاعی
  • برخی اختلالات حرکتی و روانی (استروتاکسی)
  • جا به جایی دیسک در تمامی قسمت های ستون فقرات
  • خونریزی ‌های مغزی مانند خون ریزی ‌های برگرفته از از اختلالات عروقی مغز
  • دردهای غیر قابل کنترل مانند دردهای بیماران سرطانی و یا دردهای ناشی از آسیب‌های نخاعی
بهترین جراح مغز و اعصاب

مهمترین وظایف بهترین جراح مغز و اعصاب

بهترین متخصص و جراح مغز و اعصاب با وجود تخصصی که در زمینه بیماری‌های موجود در ناحیه جمجمه یا حوالی نخاع دارد، روش‌های درمانی مناسبی را جهت بهبود وضعیت بیمار ارائه می‌کند.
اگر به سختی راه می‌روید و کمردرد یا ستون فقرات توان قدم زدن را از شما گرفته است! یا این که در طول روز با سردردهای عجیبی و غیر قابل تحملی مواجه می‌شوید که با هیچ دارویی التیام پیدا نمی‌کنند. بهتر است نزد یک جراح مغز و اعصاب معتبر مراجعه کنید و آزمایش‌های لازم را جهت شناخته نوع بیماری و به کارگیری روش‌های درمانی آن انجام دهید.
اگر سردهای عجیبی دارید و در طول روز دچار حالت تهوع می‌شوید احتمال این که به تومور مغزی مبتلا باشید وجود دارد، هر چند این گزینه فقط یک فرضیه است و نمی‌توان هر سردردی را به تومورهای مغزی ارتباط داد! زیرا ممکن است فردی که دچار سر درد شده است دارای سینوزیت یا میگرن باشد و مشکل حادی نداشته باشد.

دکتر محمد صمدیان جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

دکتر محمد صمدیان بهترین متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات،  نورو آندوسکوپی، جراحی قاعده جمجمه و استاد تمام و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستان لقمان حکیم، دانشکده جراحی مغز و اعصاب می باشند.
ایشان در دویست و نود و هشتمین جلسه هیئت ممیزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ارتقا به استادی دکتر محمد صمدیان موافقت شد. ایشان از سال ۱۳۸۲ تاکنون در زمینه آموزش و تربیت دستیاران در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستان لقمان و بیش از۴۰ نفر از شاگردان ایشان به عنوان جراح و مغز و اعصاب در کشور مشغول به فعالیت می باشند.ایشان چندین بار در کنگره های بین المللی به عنوان سخنران شرکت کرده اند.
دکتر صمدیان عضو انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران و اروپا می باشند و در زمینه برگزاری چندین کنگره مغز و اعصاب و به عنوان دبیر برگزارکننده فعالیت داشته اند.
عضو کمیسیون های علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و در نظام پزشکی می باشند.
ایشان از اولین کسانی بوده اند که در زمینه جراحی آندوسکوپی مغز و قاعده جمجمه و جراحی هیپوفیز از سال ۸۲ تا کنون به عنوان یکی از پیش گامان حیطه جراحی آندوسکوپی ، تومورهای هیپوفیز و قاعده جمجمه و جراحی آندوسکوپی مغز فعالیت داشتند و در کارگاه ها و کنگره های مختلف داخلی و خارجی نسبت به ارائه سخنرانی و آموزش همکاران جوان فعالیت داشتند و همچنین در زمینه جراحی ستون فقرات و سه دوره متوالی از سال ۱۳۸۸ تاکنون به عنوان رئیس انجمن ستون فقرات AO در ایران فعالیت داشته و در این زمینه چندین کنگره و کارگاه آموزشی برگزار نموده اند.

جهت رزرو نوبت با شماره های موجود تماس بگیرید :

آدرس: تهران خ ولیعصر-سه راه توانیر-روبروی بیمارستان دی (دوم گاندی) ساختمان پزشکان آریا ،طبقه ۳ ، واحد ۸

شماره تماس : ۸۸۶۵۴۲۰۸- ۰۲۱۸۸۶۷۲۱۳۸

موبایل: ۰۹۱۲۸۳۵۲۲۶۹

• sepide
    اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰

دکتر صمدیان واقعا یکی از بهترین ها هستند. تشخیص عالی ایشون پدر من رو از مرگ نجات داد