برای جراحی دیسک گردن مسلما باید بهترین جراح دیسک گردن را انتخاب کنید. بهترین جراح دیسک گردن باید باید توانا باشد و بتواند بهترین درمان و زمان مناسب جراحی متناسب با بیماری را انتخاب کند. تجهیزات بروز جراح نیز میتواند بر روی روند جراحی تاثیر گذار باشد. بهترین جراح دیسک گردن باید جراحی را با کمترین عوارض انجام دهد. در این بخش سعی داریم ویژگی های بهترین جراح دیسک گردن را بیان کنیم.

بهترین جراح دیسک گردن

چگونه جراح دیسک گردن را انتخاب کنیم؟

جراح دیسک گردن باید به خوبی با تمامی اجزای گردن آشنا باشد. جراح دیسک گردن همان جراح و متخصص ستون فقرات میباشد که علاوه بر درمان انواع اختلالات در ستون فقرات میتواند از طریق طی کردن دوره های تخصصی و فلوشیپ جراحی گردن، در زمینه جراحی دیسک گردن و رفع اختلالات آن نیز به تخصص و مهارت کافی برسد. دیسک های گردن بیش از بقیه نقاط در ستون فقرات دچار آسیب میشوند همین امر سبب میشود که جز شایع ترین اختلالات مهره های گردنی به حساب بیاید.
از عوارض دیسک گردن میتوان به آسیب دیدگی ، ترک خوردگی و بیرون زدگی دیسک گردن اشاره کرد، که برای درمان این اختلال میتوانید از متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات برای درمان کمک بگیرید.
بهترین جراح دیسک گردن علاوه بر ایجاد ارتباط مناسب با بیمار و توانایی انجام همه روش های درمانی باید مناسب ترین روش را برای بیمالر بتواند انتخاب کند.
قبل از عمل جراحی نیز جراح دیسک گردن باید قبل از عمل، تمام مراحل جراحی، عوارض بعد از جراحی و عود آن را به طور کامل توضیح دهد.

چه کسانی به عمل جراحی نیاز دارند؟

زمانی که مرکز نرم و ژل مانند دیسک از طریق حلقه بیرونی و محکم آسیب دیده یا شکسته دیسک خارج شود و فتق دیسک اتفاق بیفتد. همچنین توده های استخوانی رشد یافته تحت عنوان خار استخوان که شناخته میشوند به علت تجمع کلسیم در مفاصل تشکیل می شوند. فشاری که از دیسک در رفته یا خار استخوان بر روی ریشه های عصبی، رباط ها یا طناب نخاعی وارد میشود میتواند منجر به درد در ناحیه گردن شود که عموما با علائمی مانند بی حسی، ضعف در دست ها، ساعد و عدم هماهنگی در این اندام ها همراه خواهد بود.
فشار بر روی نخاع ناحیه گردن میتواند منجر به بسیاری از مشکلات شود، علت آن این است که بیشتر اعصاب بدن از ناحیه گردن عبور می کنند. بعد از انجام روش های غیر جراحی و در صورت عدم بهبود، فرد کاندیدای جراحی دیسک گردن خواهد بود.

بهترین جراح دیسک گردن کیست ؟

پزشکی که در زمینه در زمینه تشخیص، درمان و جراحی اختلالات دیسک گردن تخصص دارد جراح دیسک گردن نامیده میشود. جراحدیسک گردن در واقع همان جراح و متخصص ستون فقرات نام دارد که با گذراندن دوره های فلوشیپ جراحی ستون فقرات میتواند به درمان دیسک گردن بپردازد. در واقع فوق تخصص دیسک گردن از انواع روش های جراحی . غیرجراحی برای درمان مشکلات و اختلالات دیسک گردن برای درمان بیماری استفاده می کند.
بهتر است برای جراحی دیسک گردن به افراد متخصص مراجعه کنید ، در این بین جراح ارتوپد و فوق تخصص و جراح مغز و اعصاب تخصص خاصی در زمینه دیسک دارند. متخصص ستون فقرات با ستون فقرات آشنایی کامل دارد، همچنین در زمینه بیماری ها و اختلالات مربوط به دیسک تخصص جداگانه ای دارد که با گذراندن دوره های تکمیلی تخصصی قادر است این نوع از جراحی ها را با کمترین میزان عارضه انجام دهد.
بهترین جراح دیسک گردن ابتدا از روش های غیرتهاجمی برای درمان استفاده می کند، سپس روش جراحی را پیشنهاد خواهد داد.

بهترین جراح دیسک گردن برای درمان دیسک گردن

چه زمانی باید برای درمان دیسک گردن باید به جراح مراجعه کنیم؟

دیسک گردن را در مراحل اولیه میتوانید با استراحت کردن و مصرف دارو های ضدالتهاب درمان کنید. دیسک گردن زمانی خطرناک می شود که ماده ژله ای دیسک از بین مهره های گردن خارج و می تواند بر روی ناحیه اعصاب گردنی فشار وارد کند. در صورتی که بیمار علائم زیر را تجربه کند باید سریعا بهترین جراح دیسک گردن را پیدا کنید:

• احساس بی حسی و ضعف شدید در ناحیه شانه ها و بازوها
  • درد شدید و انتشار یافته به سمت آرنج و دست ها
  • خواب رفتن و سوزن سوزن شدن در ناحیه گردن
  • گرفتگی و اسپاسم شدید در ناحیه گردن و بازوها

تشخیص اختلالات گردنی

از جمله روش هایی که جراح دیسک گردن برای تشخیص عارضه دیسک گردن از آن استفاده می کند شامل:

• تصویربرداری با اشعه ایکس : تصویربرداری با اشعه ایکس برای تصویربرداری از ستون فقرات و ناحیه گردن استفاده میشود که تصاویر دقیقی از ستون فقرات و ناحیه گردن به دست میدهد.
  • ام آر آی : می توان گفت یکی از روش های تصویربرداری دقیق که کاملا بی خطر است و میتوان از این طریق دیسک ها و بافت نرم اطراف گردن را مشاهده کنید.
  • نخاع نگاری یا میلوگرافی : این روش تشخیصی برای تشخیص بیرون زدگی دیسک گردن استفاده میشود . این آزمایش به این صورت انجام میگیرد که بیمار بر روی میز رادیوگرافی دراز کشیده و از ناحیه نخاع گردن مقداری از مایع مغزی و نخاعی به بیرون کشیده می شود.
  • الکترومیوگرافی یا نوار عصب و عضله : توسط این روش میتوانید قسمت کانال نخاعی و ریشه های عصبی نخاعی را ملاحظه کنید. از این رو برای تشخیص موارد شدید عارضه دیسک گردن به جراح دیسک گردن می تواند کمک بیشتری کند.

انواع جراحی دیسک گردن

انواع جراحی بسته گردن

• تزریق دیسکوژل : دیسکوژل مایعی از جنس الکل می باشد که جراح دیسک گردن می تواند دیسکوژل را به صورت مایع و از طریق یک سوزن باریک و توسط تصاویر رادیولوژی به داخل دیسک میفرستد. محل تزریق به نظر پزشک و جراح وابسته است و این تزریق می تواند در جلو و پشت گردن انجام شود.
  • تزریق استروئید : در این روش از داروی استروئیدی و ضدالتهاب استفاده میشود و این دارو بین مهره ها و دیسک گردن تزریق میشود. داروی استروئید به این صورت عمل می کند که با کاهش التهاب درد بیمار نیز کاهش خواهد یافت.
  • اوزون تراپی دیسک گردن : اوزون تراپی درمانی است که در مواردی استفاده میشود که  بیمار دچار بی حسی و درد شدید در بازو ها و شانه شده است. جراح دیسک گردن گاز اوزون را توسط سوزنی باریک بر روی عضلات دو طرف گردن اعمال می کند. مهره های گردن نسبت به کمر دارای ابعاد کوچکتر و ظریف تری است بهمین علت اوزون تراپی و روش های تزریقی دیسک گردن باید توسط جراح دیسک گردن حاذق انجام شود تا خطری نداشته باشد.
  • درمان دیسک گردن توسط لیزر : لیزر درمانی جز روش های کم تهاجمی و بی خطر است که جراح از پرتوهای لیزر برای کمم کردن فشار وارد شده بر روی مهره ها و اعصاب استفاده می کند.

انواع جراحی باز گردن

• جراحی میکروسکوپی از ناحیه پشتی دیسک گردن : جراحی میکروسکوپی دیسک گردن جز روش های جراحی کم تهاجمی می باشد. این جراحی از ناحیه پشت گردن انجام می شود. جراح با استفاده از میکروسکوپ، دیسک های آسیب دیده را شناسایی و برداشته میشود و از این طریق فشار را از روی عصب بردارد. جراحی میکروسکوپی از ناحیه پشتی گردن روش قدیمی در جراحی دیسک است که خطرات این جراحی نسبت به حالتی که در ناحیه جلویی انجام می گیرد بیشتر است.
  • جراحی میکروسکوپی ناحیه قدامی دیسک گردن : در این روش برای از بین بردن فشار وارد شده بر روی اعصاب و ترمیم دیسک آسیب دیده از روش جراحی میکروسکوپی از ناحیه قدامی استفاده خواهد کرد. این روش جراحی از ناحیه جلویی گردن انجام شده و خطراتی را به همراه خواهد داشت، به این صورت است که بیمار مدت زمان کوتاهتری در بیمارستان بستری خواهد شد.
  • جراحی لامینکتومی دیسک گردن : این روش جراحی تهاجمی است که بخشی از لامین مهره ها برداشته خواهد شد. بیمار در طول این جراحی تحت بیهوشی عمومی قرار خواهد گرفت. همچنین جراح دیسک گردن عمل را از ناحیه پشت گردن انجام می دهد.

خطرات یا عوارض احتمالی بعد از جراحی

عوارض جراحی برای هر بیمار متفاوت است.

• عوارض بیهوشی
  • از دست دادن خون
  • لخته شدن خون
  • آسیب به اعصاب و مشکلات روده و مثانه
وظایف جراح دیسک گردن

• تشخیص درست و دقیق بیماری دیسک گردن
  • بهترین و کم تهاجمی ترین روش جراحی را برای بیمار خود انتخاب کند
  • از بهترین تجهیزات و امکانات برای انجام جراحی دیسک گردن استفاده نماید
  • نظارت دقیق بر بیمار، حتی بعد از جراحی دیسک گردن

ویژگی های بهترین جراح دیسک گردن

انتخاب بهترین جراح دیسک گردن برای جراحی بسیار اهمیت دارد، زیرا درمان به موقع و بدون عارضه بر روی کیفیت زندگی فرد تاثیر بسزایی دارد. ویژگی یک پزشک و جراح دیسک گردن شامل موارد زیر است:

• خوش اخلاق و رفتار بودن جراح دیسک گردن
  • پایند به اصول اخلاقی و کاری
  • دقت و توجه بالا در زمان صحبت با بیمار
  • دقت و مهارت بالا در زمان انجام جراحی
  • داشتن مدرک معتبر در رشته جراحی دیسک گردن
  • داشتن سابقه بالا در انجام جراحی های متعدد در زمینه دیسک گردن
  • در دسترس بودن جراح دیسک گردن
تفاوت جراح دیسک گردن با جراح ستون فقرات

تفاوت چندانی بین این دو متخصص وجود ندارد و جراح دیسک گردن همان متخصص و جراح ستون فقرات است.

• سیدمجتبی ساداتی
    تیر ۴, ۱۴۰۰

بدون تردید پروفسور صمدیان جراح حاذق و استاد اخلاق و ادب از سرآمدان جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات کشور است