کمر درد یک مشکل رایج است. از هر ۱۰ نفر ۸ نفر در مقطعی از زندگی خود کمردرد را تجربه می‌کنند و کمردرد دلیل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است. هر روز مردم برای کمردرد خود از پزشکان، کایروپراکتیک‌ها یا درمان‌های جایگزین کمک می‌گیرند.

آب درمانی چیست؟

آب درمانی شامل درمان و پیشگیری از درد، آسیب یا بیماری حاد یا مزمن از طریق استفاده روشی از آب با غوطه ور کردن بدن در آب است آب درمانی شامل استفاده درمانی از یک گرداب گرم است. جکوزی‌ها دارای جت‌های آب هستند که بدن را ماساژ می‌دهند. این جت‌های ماساژ دهنده آب می‌توانند برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار موثر باشند.

آب درمانی برای پارگی دیسک کمر

آب درمانی چگونه می‌تواند پارگی دیسک کمر را درمان کند؟

آب درمانی از طریق ترکیب سه عنصر از بهبودی پشتیبانی می‌کند:

• گرما
  • ماساژ
  • تقویت

این عناصر به طرق زیر باعث افزایش رفاه می‌شوند:

گرما باعث گشاد شدن عروق پوستی می‌شود، گردش خون در ماهیچه‌ها بهبود می‌یابد و سوخت و ساز بدن تحریک می‌شود. سم زدایی بدن تسریع می‌شود. ماساژ با جت آب در گرداب باعث شل شدن عضلات و کاهش درد می‌شود. شناوری در آب باعث می‌شود احساس بی وزنی کنید. این باعث کاهش درد بر عضلات و مفاصل کمر می‌شود. در نتیجه برای تسکین درد مفید است.

آب درمانی برای کمردرد

یکی از مزایای عمده آب درمانی در بیماران مبتلا به کمردرد کاهش وزن به میزان قابل توجهی است که باعث کاهش اسپاسم عضلانی ناشی از دیسک می‌شود. علاوه بر درمان توسط پزشک، متخصص کایروپراکتیک یا فیزیوتراپیست، لازم است که از سلامت بدن خود مراقبت کنید. این‌ها شامل ترک سیگار، کاهش استرس و استفاده از درمان‌های جایگزین درد مانند استفاده از آب برای کمردرد می‌شود. دو نوع اصلی آب درمانی وجود دارد که می‌تواند به بیمار در تسکین کمردرد کمک کند. ماساژ شدید و ماساژ ملایم.

ماساژ احیا کننده کمر

فواید سلامتی

• آرام سازی و فعال سازی شدید عضلات پشت و گردن.
  • خستگی را از بین می‌برد.
  • انرژی تازه می‌دهد.

ماساژ آرامش بخش کمر

این ماساژ باعث شل شدن شدید عضلات پشت، کاهش تنش می‌شود.

دیسک‌های بین مهره‌ای بین مهره‌ها قرار دارند. آن‌ها از یک پوسته الاستیک ساخته شده از الیاف غضروف و یک هسته ژل مانند (هسته ژلاتینی) تشکیل شده‌اند. در فتق دیسک، بافت دیسک بین بدنه‌های مهره بیرون زده است. این بافت پرولاپسی می‌تواند به اعصاب ستون فقرات فشار وارد کند و آن‌ها را تحریک کند. فتق دیسک می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد. با این حال، در بیشتر افراد، علائم به خودی خود در عرض شش هفته کاهش می‌یابد. همچنین، هر فتق دیسک علائمی ایجاد نمی‌کند.

علائم پارگی دیسک کمر

فتق دیسک می‌تواند به طور ناگهانی باعث درد شدید شود. در صورت افتادگی در ناحیه ستون فقرات گردنی، درد می‌تواند به بازوها نیز سرایت کند. فتق دیسک در ستون فقرات کمری عامل اصلی سیاتیک است (که معمولاً به عنوان سیاتیک شناخته می‌شود). سیاتیک دردی است که از یک پا به سمت کمر می‌رسد. علاوه بر درد معمولی تشعشع، فتق دیسک نیز می‌تواند باعث درد در ناحیه کمر شود. به ندرت علاوه بر درد، اختلالات حسی در ناحیه باسن یا علائم فلج نیز دیده می‌شود. این علائم نشان دهنده یک مشکل جدی مانند آسیب عصبی است. اگر عملکرد مثانه یا روده نیز مختل شود، باید فوراً درمان شود. این به اصطلاح سندرم دم اسبی است.

فواید ورزش در آب

ورزش در آب نوعی درمان کم تاثیر است که نه تنها عضلات ضعیف شده شما را تمرین می‌دهد، بلکه تقویت می‌کند و به ستون فقرات برای افزایش حمایت کمک می‌کند. برخلاف تمرینات ورزشی در باشگاه یا در خانه، آب درمانی از خواص آب برای کاهش درد استفاده می‌کند که باعث کاهش درد روی کمر می‌شود و به فرد امکان می‌دهد آزادانه‌تر حرکت کند،. همچنین احتمال آسیب را کاهش می‌دهد. هنگامی که آب در سینه فرو می‌رود، ۸۰ درصد وزن بدن را کاهش می‌دهد و به بیماران کمردرد مزمن اجازه می‌دهد تا عضلات پشت خود را تقویت کنند. تمرینات آب درمانی که در یک استخر گرم انجام می‌شوند. امکان بهبود سریع‌تر را فراهم می‌کنند.

زیرا آب به عنوان یک مسکن در برابر پوست عمل می‌کند، زیرا فشار آب باعث ایجاد مقاومت می‌شود و تمرینات بدون درد را به چالش می‌کشد. فعال بودن در آب برای بیماران در تمام سطوح و سنین تناسب اندام مفید است. تمرینات را می‌توان با توجه به اهداف و شرایط مختلف تغییر داد.

مزایای ورزش در آب برای کمردرد

ورزش در استخر علاوه بر نرمی بر روی عضلات کمر، برای مفاصل ستون فقرات نیز آسان است و به فرد امکان می‌دهد دامنه حرکتی بیشتری را بدون درد یا کم درد داشته باشید. از آنجایی که تناسب اندام در آب مقاومت بیشتری نسبت به تمرینات زمینی ارائه می‌دهد، درمان‌های آبی عضلات را به چالش می‌کشند و در عین حال تمرین کاملی را به آنها می‌دهند. برای کمک به ماهیچه‌ها، آب به افزایش جریان خون کمک می‌کند و همچنین به قلب و ریه‌ها کمک می‌کند.

کلام آخر

خواص ویژه آب می‌تواند مزایای بسیار خوبی را برای بیمار به ارمغان بیاورد اگر در تلاش برای بهبود آسیب کمر، تناسب اندام با وجود آرتروز هستید، بهتر است برنامه تمرین معمولی کمر خود را تغییر دهید. قرار گرفتن در آب یک محیط نسبتا امن برای تمرین عضلات و کشش بدن شما فراهم می‌کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر از آنچه در خشکی تمرین می‌کنید در آب تمرین داشته باشید. زیرا آب محدودیت‌های اعمال شده توسط گرانش را از بین می‌برد. ورزش در آب عضلات را تقویت می‌کند، درد را کاهش می‌دهد، انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد و می‌تواند یک تمرین بسیار سرگرم کننده باشد.